Powered By Blogger

miercuri, 13 iulie 2011

PENSII MILITARE 1

REVENIRE  LA  CERERE




DOMNULE  PRESEDINTE  AL  CONSILIULUI  NATIONAL  PENTRU COMBATEREA  DISCRIMINARII  DIN  ROMANIA 

Subsemnatul Col. (r) Coltescu Victor cu domiciliul in Bucuresti, Bd. Unirii, nr. 62, bl. K5, sc. 2, et. 4, ap. 38, sectorul 3, Cod 030834,  OP 4, pensionar din cadrul Ministerului Apararii din 01.03.2003, ca urmare a petitiei inregistrate sub nr. 10543/27.12.2010, constituita in dosarul nr. 469/2010 si avand in vedere prevederile art. 18 alin. (1) din Ordonanta nr. 137 din 31 august 2000, republicată, privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare („Consiliul este responsabil cu aplicarea si controlul respectării prevederilor prezentei legi în domeniul sau de activitate, precum si în ceea ce priveste armonizarea dispozitiilor din cuprinsul actelor normative sau administrative care contravin principiului nediscriminarii”), rog binevoiti a dispune ca in cadrul hotararii Colegiului director de solutionare a petitiei mele sa se prevada si emiterea unui punct de vedere, in cadrul unui comunicat, referitor la aceasta problema, precum si masurile pe care le considerati  necesare pentru includerea de catre Guvern si a pensiilor militare in proiectul Legii privind pensiile ocupationale, care trebuie elaborat in conformitate cu prevederile art. 194 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, simultan cu abrogarea prevederilor referitoare la pensiile militare din Legea nr. 119/2010 si Legea nr. 263/2010.

       Solicit acest lucru, avand in vedere faptul ca la art. 16 din Ordonanta nr. 137 din 31 august 2000, republicată, privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare se prevede: „Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, ..., este autoritatea de stat în domeniul discriminarii, autonomă, cu personalitate juridică, aflată sub control parlamentar si totodată garant al respectării si aplicării principiului nediscriminarii, în conformitate cu legislatia interna în vigoare si cu documentele internationale la care România este parte” care conform prevederilor art. 17 din acest act normativ „isi desfăsoară activitatea în mod independent, fără ca aceasta sa fie îngrădită sau influentata de către alte institutii ori autorităti publice”.

Consider ca in felul acesta s-ar rezolva:
-  problema discriminarii pe care am sesizat-o;
- s-ar armoniza legislatia romaneasca referitoare la pensiile militare cu legislatia europeana (pensiile militare se incadreaza in sistemele ocupationale de pensii guvernate de directivele Comunitatii Europene Directiva 86/378/EEC, amendata prin Directiva 97/96/EC adoptata in considerarea jurisprudentei Curtii Europene de Justitie), dar si cu legislatia in domeniu al statelor europene;
- s-ar rezolva contradictiile din punct de vedere al discriminarii dintre militari si magistrati prevazute in Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice si Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
- s-ar respecta deciziile CEDO referitoare la combaterea discriminarii (cauza Stubbings s.a. v. Marea Britanie unde s-a decis ca „exista discriminare in sensul art. 14 al Conventiei atunci când persoane aflate in situatii identice sau comparabile se bucura de un tratament preferential unele fata de altele”; cauza Gaygusuz versus Austria, 1996 etc.);
- s-ar respecta deciziile Curtii Constitutionale referitoare la discriminarea dintre militari si magistrati (Decizia Nr. 20 din 2 februarie 2000 in care se precizeaza: „Curtea Constitutionala retine ca instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare si pentru magistrati nu reprezinta un privilegiu, ci este justificata in mod obiectiv, ea constituind o compensatie partiala a inconvenientelor ce rezulta din rigoarea statutelor speciale carora trebuie sa li se supuna militarii si magistratii  ... Un alt element comun care justifica in mod obiectiv si rezonabil un tratament juridic asemanator al magistratilor si al cadrelor militare, inclusiv in ceea ce priveste regimul de pensionare, il reprezinta riscul pe care il implica exercitarea profesiilor respective”) sau la discriminare in general (Decizia nr.70 din 15 decembrie 1993, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.307 din 27 decembrie 1993; Decizia nr.1 din 8 februarie 1994, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.69 din 16 martie 1994; Decizia nr.74 din 13 iulie 1994, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.189 din 22 iulie 1994; Decizia nr.139 din 19 noiembrie 1996, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.7 din 20 ianuarie 1997; Decizia nr. 120 din 15 februarie 2007, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.204 din 26 martie 2007);
- s-ar tine cont de istoricul legislatiei in acest domeniu si de jurisprudenta instantelor de judecata roamnesti;
- s-ar respecta juramantul depus de Presedintele Romaniei, parlamentari si membrii Guvernului referitor la apararea „drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor”.
Totodata consider necesar ca sa fie implicati in rezolvarea cazurilor de combatere a discriminarii si alte institutii ale statului implicate (au prevazute in atributii) in apararea drepturilor si libertatilor cetatenilor – Avocatul Poporului, Ministerul Public etc.   

        16.02.2011
Cu deosebit respect,                
      Col. (r) Victor COLTESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu